اسلایدر 1

اسلایدر 1

اسلایدر 2

اسلایدر 2

اسلایدر3

اسلایدر3

اسلایدر 4

اسلایدر 4

اسلایدر 5

اسلایدر 5

اسلایدر 6

اسلایدر 6

سود ۴ برابری بهره­ وری انرژی

سود 4 برابری بهره­ وری انرژی

تحلیل­گران آژانس بین ­المللی انرژی معتقدند که با سرمایه­ گذاری اقتصادی برروی بهره­ وری انرژی این امکان وجود دارد که تا سال ۲۰۳۵ سود حاصل از صرفه­ جویی انرژی به ۱۸ تریلیون دلار برسد.

 

به نقل از مجلۀ پیام ساختمان  طبق گزارش ­های آژانس بین ­المللی انرژی سود کامل حاصل از بهینه ­سازی صنایع در سال­های گذشته به ­صورت مداوم افزایش یافته است و این موضوع نشانگر آن است که صنایع و دولت­ها باید در مورد بهینه ­سازی نگاه موشکافانه ­تری داشته باشند و بودجۀ مربوط به بهینه­ سازی تجهیزات را افزایش دهند.

بنابراین گزارش: باارزش­ترین نتیجۀ گزارش «دست­ یابی به مزیت ­های چندگانۀ بهره ­وری انرژی» در این مسئله نهفته است که با سرمایه ­گذاری اقتصادی برروی بهره ­وری انرژی این ظرفیت وجود دارد که تا سال ۲۰۳۵ سود حاصل از صرفه­ جویی انرژی به ۱۸ تریلیون دلار برسد که این رقم بسیار بالاتر از اندازۀ کل اقتصاد آمریکا است. ضمناً این گزارش منافع حاصل از طرح­های انرژی پاک را هم کنار نگذاشته است. انرژی­هایی که می­تواند مزیت­های بهداشتی زیادی داشته باشد که کاهش هزینۀ درمان و افزایش کارآیی نیروی کار را هم شامل می­شود. این موضوع به تنهایی ۷۵ درصد منافع بهره ­وری را تشکیل می­دهد و به معنای آن است که بهره­ وری انرژی در بخش ­های غیر انرژی به اندازۀ سه چهارم صرفه ­جویی انرژی ازطریق بهره­ وری سودآور است.

این گزارش می­افزاید: طبق گزارشات حاصل از آژانس بین ­المللی انرژی اگر دولت­های اتحادیۀ اروپا کم­تر برای سلامت بخش عمومی هزینه کنند و بیش­تر به کیفیت مصرف انرژی در ساختمان­ ها توجه داشته باشند در بهترین شرایط سالانه ۲۵۹ میلیارد دلار برای این اتحادیه صرفه­ جویی در هزینه ­ها را در پی خواهد داشت و در قسمت صنعتی نیز کارکنان تا ۵/۲ برابر راندمان بیش­تری را از خود نشان خواهند داد

 

تیر ۳۰, ۱۳۹۴