اسلایدر 1

اسلایدر 1

اسلایدر 2

اسلایدر 2

اسلایدر3

اسلایدر3

اسلایدر 4

اسلایدر 4

اسلایدر 5

اسلایدر 5

اسلایدر 6

اسلایدر 6

با اعطای وام­ های قرض ­الحسنه از شرکت­های پیشرو در اجرای مدیریت مصرف انرژی حمایت می­شود

10.11.12

 

 

 با اعطای وام­ های قرض ­الحسنه از شرکت­های پیشرو در اجرای مدیریت مصرف انرژی حمایت می­شود

 

به گزارش دفتر روابط ­عمومی سازمان بهره­وری انرژی ایران (سابا):

به ­منظور ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، معیارهای مصرف بهینۀ انرژی و ایجاد انگیزۀ تشویقی برای صنایع در جهت اعمال مدیریت انرژی و ارتقای آن، سابا با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی، شرکت بهینه ­سازی مصرف سوخت، ستاد بهینه  ­سازی انرژی و محیط زیست ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به طراحی جایزۀ ملی مدیریت انرژی با۲۸ گروه صنعتی نمود که اولین دورۀ آن در مرداد ماه سال جاری برگزار می­شود و شرکت­ها و صنایعی که حائز رتبه ­های برتر در جایزۀ فوق شوند، مشمول دریافت یارانۀ سود تسهیلات و وام ­های بانکی به­ طور قرض ­الحسنه می­شوند.

براساس این گزارش: متقاضیان شرکت در جایزۀ ملی مدیریت انرژی لازم است پیش از ثبت ­نام به این نکته توجه نمایند که حتماً باید جزء یکی از ۲۸ گروه صنعتی سیمان، آجر ماشینی و فشاری، آلومینیوم، آهک، گچ، شیشه و ظروف شیشه ­ای، قند و شکر، خمیر و کاغذ، مواد پلاستیکی و لاستیک مصنوعی، کاشی و سرامیک، تایر و تیوب، اوراق فشردۀ چوبی، روغن نباتی، آهن و فولاد، روغن موتور، ریخته ­گری چدن و فولاد، صنایع لبنی، پالایشگاه نفت، نیروگاه، خطوط انتقال گاز طبیعی، خطوط انتقال نفت و تلمبه­ خانه­ ها، پالایشگاه گاز و صنایع پتروشیمی شامل الفین، آمونیاک، متانول، اوره و آروماتیک باشند. شرکت ­های دارای این شرایط پس از ارزیابی نهایی تا سقف ۲۵۰ امتیاز دریافت خواهند نمود.

بنابراین گزارش: از آن ­جاکه ۲۵% امتیاز نهایی ارزیابی متقاضیان به مقایسۀ عملکرد فنی در دو سال آخر فعالیت و میزان پیشرفت در مدیریت مصرف انرژی به صنعت مربوطه تعلق می­گیرد،چنانچه شرکتی تازه تأسیس شده باشد امکان دریافت چنین امتیازی را نخواهد داشت و درصورت ثبت ­نام از سقف امتیازی معادل ۷۵% سایر رقبا برخوردار خواهد شد.

به نقل از این گزارش: ارزیابی شرکت­های متقاضی دریافت این جایزه در دو مرحله شامل ارزیابی اظهارنامه ­های تکمیل شده توسط متقاضیان و بازدید از محل کارخانه توسط تیم ارزیابی مجرب اعزامی از دبیرخانه جایزۀ ملی مدیریت انرژی صورت می­گیرد. از نقاط قوت این مدل جایزۀ علمی آن است که مواد ۱۱ و ۲۴ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را به ­طور هم­زمان مورد توجه قرار می­دهد.

این گزارش می­افزاید: متقاضیان شرکت در جایزۀ ملی مدیریت انرژی که اظهارنامه ­های آن­ها تکمیل و به دبیرخانه ارسال شده است و دارای شرایط لازم جهت اعزام تیم ارزیابی می­باشند، می ­توانند در راستای کسب اطلاعات بیش­تر به سایت IRAN-EMA.IMA.IR مراجعه نمایند.

 

خرداد ۳, ۱۳۹۴